Chatbot to produkt oprogramowania informatycznego, funkcjonujący w obrębie mediów społecznościowych. Jego cechą, celem i funkcją jest prowadzenie w imieniu człowieka (firmy, marki) rozmów z klientem (użytkownikiem) przy wykorzystaniu komunikatorów tekstowych lub głosowych. Efektem (celem) rozmowy klienta z chatbotem jest uzyskanie informacji, wykonanie zleconej przez klienta usługi lub operacji, dostarczenie contentu, przedstawienie oferty, zakup towaru lub usługi.

Kto jest naszym klientem:

Marketing

Sprzedaż

Hr – rekrutacja pracowników

Działy obsługi klienta szybko i natychmiast

Chat-live z klientem (automatyzacja kontaktu i informacji)

Pozyskiwanie leadów i klientów

Właściciele i kadra kierownicza małych i średnich przedsiębiorstw, które dla zwiększenia potencjału i stabilnego rozwoju swojej działalności zdecydują się wykorzystać oferowane przez nas produkty.

Szefowie i pracownicy działów organizacyjnych firm (HR, Marketing, sprzedaż, PR) które mogą w realizacji swoich zadań mogą posiłkować się siłą roboczą opartą na sztucznej inteligencji.

Agencje pracy które rozszerzą ofertę pracowników dla swoich klientów o pracowników wirtualnych (Chatboty) oferowane przez ChatbotWork. Agencje Marketingu konwersacyjnego promujące i sprzedające Chatboty.

DZIAŁY FIRM WYKORZYSTUJĄCE CHATBOTY:

BRANŻE I DZIAŁY:

KANAŁY POZYSKIWANIA LEADÓW:

KANAŁY KOMUNIKACJI Z KLIENTEM:

Fotowoltaika

Małe firmy usługowe

Działy HR – bot rekrutacyjny

Agencje Chatbotowe

Grupa na fanpage’u ChatbotWork

Chatboty

Posty na stronie

Reklama z lead magnetem

Rozmowy i wizyty u klienta

Strona www

Fanpage chatbotwork z linkiem do chatbota oraz live chatem

Chatbot prezentujące produkty firmy (Chatboty)

Reklama na Fb

Posty z linkiem do Chatbotów

LinkedIn

Istotną cechą odróżniająca Chatbot od innych form komunikacji z klientem (e-mail, sms) jest jego konwersacyjny charakter lokujący Chatbota w ogólnym nurcie komunikacji międzyludzkiej polegającej na skróconej, dialogowej, interakcyjnej, bezobsługowej i zautomatyzowanej formie przekazywanych informacji.

LEAD MAGNETY:

Według SproutSocial rozbieżność między responsywnością firm a oczekiwaniami użytkowników co do oczekiwanego czasu odpowiedzi jest conajmniej 2,5-krotna. Chatboty pomagają ją zniwelować, umożliwiając kontakt i obsługę klienta 24h na dobę. 

Co to są Chatboty na Messengerze (tutoriale krótkie i długie)

Jak wykorzystać Messengera na fanpage’u

Jak założyć i prowadzić z sukcesem Agencje marketingu konwersacyjnego

Co to jest chatbot i jak go wykorzystać w biznesie

Automatyczna obsługa pytań standardowych

 

Chatbot odpowiada na najczęściej zadane pytanie natychmiast, podtrzymuje uwagę i buduje pozytywne relacje z klientem. 

Jest to funkcja, którą zwyczajowo spełnia formularz typowych pytań i odpowiedzi (FAQ)

Obsługiwanie płatności, reklamacji, rezerwacji online 

 

Chatbot obsługuje metody płatności i jej statusy a także procedury reklamacyjne. Chatbot może również obsługiwać system rezerwacji wizyt, prowadzić rezerwację online czy booking online. Umożliwia umówienie terminu wykonania usługi, bukowanie apartamentu czy kupno biletów

Filtrowanie pytań wymagających pomocy konsultanta

 

Chatbot dokona wstępnej selekcji i podziału pytań na te, które wymagają połączenia z doradcą klienta bądź te, które obsłuży chatbot. Filtrowanie zapytań klientów optymalizuje pracę BOK i ogranicza czas oczekiwania na reakcję konsultanta. 

Wirtualny doradca i pomoc w wyborze produktu lub usługi

 

Bot daje możliwość oszacowania przybliżonych kosztów lub czasu wykonania danej usługi na podstawie konfiguracji. Istniejące narzędzia umożliwiają przeprowadzenie klienta przez ścieżkę, za pośrednictwem której nie tylko uzyskają odpowiedzi na zadane pytania, ale również zlecą zdalnie wykonanie konkretnej usługi. 

ZASTOSOWANIA  CHATBOTÓW:

CHATBOT STANOWI WAŻNY ELEMENT NOWEGO NURTU W MARKETINGU I KOMUNIKACJI ZWANEGO MARKETINGIEM (HANDLEM) KONWERSACYJNYM

 Automatyzują konwersacje, które w innym wypadku wymagałyby odpowiedzi pracownika, a tym samym oszczędzają czas i pieniądze, które można przeznaczyć na inne działania. Przedstawiciele handlowi zamiast powtórnie odpowiadać na te same pytania przychodzące, które z powodzeniem może obsłużyć chatbot, mogą poświęcić czas na aktywne znajdowanie prospectów lub dołączanie się do rozmów w sieciach społecznościowych (social selling).

Z badań Business Intelligence  wynika, że dzięki wdrożeniu chatbotów firmy mogą zaoszczędzić 29% do 46%  kosztów (w zależności od celu/obszaru biznesowego).

CHATBOTY STAJĄ SIĘ POTRZEBNĄ INWESTYCJĄ W BIZNESIE

CHATBOTY WYPEŁNIAJĄ LUKĘ W KOMUNIKACJI MIĘDZY BIZNESEM A KONSUMENTAMI. 

Najbardziej skuteczne kampanie e-mailowe mogą osiągnąć maksymalny współczynnik otwarć na poziomie 40% i 2% CTR. Według znawców tematu dobrze zaprojektowane chatboty uzyskują ponad 75% open rate i ponad 50% CTR. 

NASZA DEFINICJA

CHATBOTA